mandag den 21. juni 2010

Ny i faget

Jeg er ret glad for min Dior Show mascara og min Tromborg mineral foundation. Faktisk så glad at jeg nåede at tage lidt på inden jeg skulle på Skejby (og levere et stk baby) - man er vel forfængelig. Siden den dag for præcist 19 dage siden, må jeg indrømme at mascaraen er blevet i skabet et par morgener - for selvfølgelig ændrer tingene sig - lidt.

Sjovt som jeg ikke troede det der baby-halløj ville komme over mig, ser man alligevel sig selv blive ramt af forargelse når folk ikke holder døren for én i Magasin eller deler fortorvet ligeligt med dig og din 'vældig-hensynsfulde-når-det-kommer-til-størrelsen-city-kombivogn'.

"Jeg var én af jer engang!", har man lyst til at råbe efter de 20-something kvinder med lækre stilletter, skuldertasken i albueleddet og frisør-glattet hår. Men man sjosker videre i sine converse og h&m mama jeans og håber at Århus ikke er større end at de kan huske én fra dengang alting var anderledes...

Nå, 'man finder sin egen måde at være mor på'...siger man. Tænker om de mener at man må i Mulberry og finde en across-body afløser for Bayswater, da den er temmelig svær at have med sammen med vogn??...eller den mere kedelige version, som i; jeg affinder mig med at mit hjem er lidt mere rodet, mit tøj lidt mere plettet, min stil lidt mere forældet...?? Tror på den sidste, men vælger den første...

Inden man når til den såkaldte idelle tilstand af 'jeg-er-tilfreds-med-mig-selv-i-min-rolle-som-mor' skal man, som i ren eventyr-stil gennemgå 'de 12 prøver' (som i Asterix red.) Nogle starter allerede i graviditeten andre efter babys ankomst. De følger i kommende indlæg. Tilføj gerne flere...

Jeg nyder fortsat dior'en og tromborgs vidunderprodukt, fordi jeg ser lidt mere frisk om morgenen....


2 kommentarer:

  1. Kære Vibeke. Jeg vil glæde mig til at følge med i din blog - og allerede nu kan jeg genkende utrolig mange ting, hihi. Men jeg er jo knap 2 år foran og jeg lover dig at at der kommer et tidspunkt hvor man rent faktisk kommer afsted en morgen UDEN gylp, grød eller afføring på tøjet. Og så føler man sig egentlig ret sej ;o)

    Endnu engang tillykke med bettemanden - han er sgu skøn!

    SvarSlet
  2. Kære Sanne, tak for din hilsen. Anser skam også dig for at være en særdeles sej dame, så selvfølgelig har du styr på det:) Klem herfra.

    SvarSlet